Kółko Rolnicze w Woli Grzymalinej cz.4



Poprzednie materiały dotyczące Kółka Rolniczego w Woli Grzymalinej pochodziły z teczki Urzędu Gminy Kleszczów znajdującej się w Archiwum Państwowym w Piotrkowie Tryb. Dzisiejsze dokumenty pochodzą z tego samego archiwum i są to protokoły Kółek Rolniczych z teczki należącej do Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Bełchatowie. A na końcu, z uwagi na fakt iż mamy setną rocznicę odzyskania niepodległości umieściłem patriotyczny akcent.

Wspominałem już wcześniej, że pod koniec października zostało wysłane pismo do Kopalni Bełchatów z zapytaniem kto otrzymał odszkodowanie z tytułu wykupu naszej szkoły w Woli Grzymalinej. Właśnie otrzymaliśmy konkretną odpowiedź na nasze zapytanie. Ze względu na to, że mamy pewną strategię działania nie możemy na razie tego opublikować na blogu i podać do publicznej wiadomości. Rozesłałem już ten dokument do wszystkich tych osób, do których mam adresy mailowe. Gdyby ktoś jeszcze chciał poznać treść tego dokumentu, to proszę  kontaktować się z osobami, które treść dokumentu znają, albo bezpośrednio do mnie tel 601-27-99-63, mail jarczeslaw@tlen.pl

A w najnowszym numerze informatora kleszczowskiego (nr. 20) jest artykuł dotyczący wyboru pierwszej Rady Gminy Kleszczów po odzyskaniu niepodległości w 1918 roku. Jednym z dwunastu przedstawicieli samorządu gminnego był mieszkaniec Woli Grzymalinej Józef Misiak syn Walentego. Polecam cały artykuł.
Jarek
   

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Młócenie zboża