Ewidencja osób przeniesionych z cmentarza w Woli Grzymalinej na cmantarz w Łękińsku

 Jeszcze do niedawna wydawało się, że żadne dokumenty z przeniesienia naszego cmentarza się nie zachowały. Ale tak się szczęśliwie złożyło, że dokumenty się odnalazły. Poniżej lista osób spoczywających na cmentarzu w Woli Grzymalinej, które na skutek likwidacji cmentarza w Woli zostały przeniesione do Łękińska. Oczywiście lista nie jest pełna, gdyż na naszym cmentarzu w Woli sporo było bezimiennych grobów sprzed dziesięcioleci albo nawet stuleci. Niemniej jednak te dokumenty są bezcenne.









Jarek

jarczeslaw@tlen.pl


Komentarze

  1. WIELKI SZACUNEK DLA OSOBY, KTÓRA PRZETRZYMAŁA I UDOSTĘPNIŁA TAK WAŻNE DLA NAS DOKUMENTY

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziękowania należą się dla Stanisława Sowińskiego za przechowanie i udostępnienia dokumentów, dla Tadeusza Kurowskiego za informację, u kogo dokumenty się znajdują i dla Ryśka Jędrzejczyka za przejęcie i przekazanie mi dokumentacji.
      Jarek

      Usuń
  2. Tego bloga odkryłam niedawno. Wspaniały pomysł. Jest źródłem cennych informacji o korzeniach, historii i codziennym życiu mieszkańców wsi, w której urodził się mój tata Edward Stępień. Cmentarz w Łękińsku odwiedzam. Dziadkowie spoczywają w zbiorczym grobie Stepniow. Tylko nie bardzo wiem kto jeszcze tam jest pochowany. Dzięki Panu z łatwością odnalazłam swoich przodków. Dziękuję. Pozdrawiam Wanda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło słyszeć, że zainteresowanie Wolą Grzymaliną i jej mieszkańcami jest tak duże. Co jakiś czas pojawiają się nowi czytelnicy bloga. Nazwisko Stępień pojawia się nawet w najstarszych dokumentach jakie posiadamy, bo już przy uwłaszczeniu chłopów w roku 1864, a w metrykach urodzeń w roku 1815. W mojej pamięci do momentu wysiedlenia Woli zachowały się 3 rodziny Stępniów.
      Jarek

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Ten blog staje się powoli cennym źródłem historycznym, głównie o charakterze genealogicznym. Serce rośnie, kiedy w szeregach byłych mieszkańców W.G. oraz ich potomków jest tak wiele osób, które dzielą się z innymi swoją wiedzą, zbiorami archiwalnymi oraz ogromem pracy nad archiwaliami jak na przykład Pan Dariusz Garncarek.
      Naprawdę jest duży potencjał. Wiem, że jest grupa osób w naszym środowisku, które mają bardzo ciekawe pomysły na przyszłość.
      Jest moc!

      Usuń
  3. Chylę czoła przed wszystkimi osobami zaangażowanymi w tworzenie tego bloga i udostępnianie takich informacji. Dzięki Państwu udało mi się uzyskać wiele informacji o swoich przodkach, choć wątpiłem czy mi się to uda. Ciekawi mnie jeszcze czy istnieje jakaś ewidencja zlikwidowanych grobów osób, których potomkowie już nie mieszkali w Woli Grzymalinie w momencie likwidacji cmentarza.

    Serdecznie pozdrawiam
    Tomasz Biegański

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas przenoszenia cmentarza z Woli do Łękińska, te osoby, które spoczywały w starych grobach i nie zostały zidentyfikowane zostały przeniesione do zbiorowego grobu na cmentarzu w Łękińsku. Na tym grobie jest zalana płyta betonowa. Obecnie czynimy starania, aby z Gminy Kleszczów pozyskać jakieś środki i zbudować tam pomnik i aby to miejsce wyglądało w sposób godny.
      Jarek Rogoziński

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Młócenie zboża