Metryki 1897-1899



Wola Grzymalina jest wszędzie. Odnaleźli się na nowo Wolaki z Górnego Śląska, z Wielkopolski, z Warszawy, a przed kilkoma dniami skontaktował się ze mną mailowo Pan Dariusz Garncarek z Wrocławia, wnuk Pana Stefana Michalczyka, byłego właściciela młyna na  Słoku. Pan Darek interesuje się swoimi przodkami z Woli, szczególnie rodziną Michalczyków i Szczęsnych i na bazie tego zainteresowania opracował niezwykle bogaty materiał genealogiczny dotyczący Parafii Wola Grzymalina. Otrzymałem właśnie od Pana Darka metryki urodzin, zgonów i ślubów z lat 1805-1899. Z uwagi na fakt, iż mam zgodę na opublikowania metryk, z dniem dzisiejszym rozpocznę stopniowe umieszczanie ich na blogu. Wydaje mi się, że najlepiej będzie rozpocząć od roczników najnowszych. Wiem o tym, że jest przynajmniej kilka osób z Woli, które budują sobie własne drzewa genealogiczne, a Pan Dariusz napisał mi w mailu, że chętnie pomoże tym, którzy poszukują przodków z Parafii Wola Grzymalina.
Na początek umieściłem metryki z lat 1897-1899 ale będę musiał zwiększyć tempo, bo mamy do opublikowania 95 roczników, więc raz w tygodniu po 3 roczniki, to zajęłoby ponad pół roku.





















To jest wspaniały materiał genealogiczny. Na podstawie tych danych każdy mieszkaniec Woli Grzymalinej będzie miał możliwość sporządzenia sobie pięknego drzewa genealogicznego. W następnym wpisie pokażę jak takie drzewo wygląda. Otrzymałem od Pana Dariusza 4 gotowe takie drzewa, mianowicie dla rodzin: Michalczyków, Jędrzejczyków, Włodarczyków i Hamczyków.
W imieniu własnym i wszystkich mieszkańców Woli Grzymalinej serdecznie dziękuję Panu Dariuszowi za ogrom pracy jaką wykonał przy opracowywaniu metryk i za to, że się z nami podzielił owocami swojej pracy.
Jarek

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Młócenie zboża