Polak potrafi cz. 2



Kontynuując temat sprzed tygodnia dotyczący garażowej produkcji ciągników dzisiaj będzie zaprezentowany konkretny egzemplarz.


 Wygląd zewnętrzny


 Silnik S-320 na olej napędowy produkcji Wytwórni Silników w Andrychowie, stosowany najczęściej do napędu młocarń i piaskarek. Pojemność 1810, moc 13,3 kW (18KM). Pierwotnie w tym ciągniku był zamontowany silnik S-60.
Rozrusznik typu korba.
 Przeniesienie napędu z silnika przez paski klinowe
 Przekładnia kątowa od rozrzutnika obornika
 Sprzęgło i skrzynia biegów od Stara 28.
 Wał napędowy prawdopodobnie przerobiony z wału od Stara.
 Most napędowy niewiadomego pochodzenia.
 Układ kierowniczy z różnych elementów.
 Rama z ceownika 140 mm.
 Zawieszenie przednie prawdopodobnie przerobione z jakiegoś wyzłomowanego ciągnika.
 Pompa napędu podnośnika niewiadomego pochodzenia, napędzana paskiem klinowym.Układ hydrauliczny podnośnika wyposażony w dwustopniowy system zabezpieczający przed przekroczeniem maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia. Pierwszy stopień załącza się gdy pasek klinowy ślizga się po kole pasowym, drugi stopień, gdy zaczyna się z niego dymić.
 Rozdzielacz hydrauliczny niewiadomego pochodzenia.
 Ramiona podnośnika prawdopodobnie zaadoptowane z oryginalnego ciągnika.
 Zbiornik hydrauliczny niewiadomego pochodzenia
 Koła przednie typu Syrena 105
 Koła tylnie rozmiar 11,2x28 takie same jak w białoruskim ciągniku Władimirec T-25
Fotel typu Fiat 126P.



Ciągnik wyprodukowany przez mechanika "złotą rączkę" z Kurnosa. Zakupiony jeszcze w Woli Grzymalinej kilka miesięcy przed wysiedleniem. Obecnie techniczne sprawny, ale pracuje w ciągu roku tylko kilka godzin. Takich ciągników jest jeszcze w Polsce bardzo wiele, zwłaszcza na południu Polski.

Jarek



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Młócenie zboża