Pralka czy nie pralka?

 Znalazłem niedawno takie oto urządzenie jakie widać na poniższych fotografiach. Nie mam pewności, czy zostało przywiezione jeszcze z Woli Grzymalinej, czy też jego pochodzenie jest inne. A do czego to urządzenie służyło? Wydaje mi się, że to jest pralka. Taka sprzed 100 lat, jaką można zobaczyć na historycznych filmach. Ale dlaczego taka wąska? Przecież na tym pościeli by się uprać nie dało ani nawet koszuli. A może to jest pralka do skarpetek. Albo  to nie jest pralka, tylko fragment jakiegoś innego urządzenia. Sam już nie wiem co to jest. Może ktoś podpowie.







Jarek

jarczeslaw@tlen.pl

Komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jarku ,to jest ręczny magiel tylko do kompletu brakuje wałka około 50cn.długości.Na wałek nawijało się pościel poskładaną wzdłuż na cztery razy i tym zębatym przyrządem jeździło się po tej pościeli kilkakrotnie i już jej sie nie prasowało . Pościel w tamtych czasach była z białego płótna lub adamaszku.Tą czynność wykonywało się na stole.Ja też maglowałam. Taką magiel robił mój dziadek Tomasz. Nie do wiary ,że się uchował.

      Usuń
  2. Dzięki za informację, nie miałem o tym pojęcia. Taki wałek gdzieś mi się rzucił w oczy. Myślałem, że to zwykły okrąglak. Jeżeli go odnajdę, to skompletuję cały magiel.
    Jarek
    Ps. Obecnie nie mogę umieszczać nowych wpisów na blogu, gdyż komputer stacjonarny uległ awarii, wczoraj oddałem go do serwisu, naprawa będzie trwała ok. 2 tygodni. Komentarze mogę wpisywać na laptopie, a nowe wpisy tylko na komputerze stacjonarnym, więc następny wpis za minimum 2 tygodnie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Młócenie zboża