Wycieczka do Białej 02.10.2022 cz. 2

W dniu 02.10.2022 r. o godz. 9.00 wystartował z Bełchatowa autobus na kolejną naszą wycieczkę do Białej. Zawsze, kiedy tam pojedziemy, widzimy coś nowego. Nasz kościółek i jego otoczenie z roku na rok staje się coraz piękniejszy. Tym razem zobaczyliśmy przed kościołem nowy, drewniany krzyż oraz Drogę Krzyżową wokół kościoła. Wszystko wykonane pięknie i gustownie. O godz. 11.00 odbyła się Msza św. połączona z Różańcem. Podczas Mszy wręczyliśmy księdzu Proboszczowi upominek w postaci rzeźby naszego kościółka z drewna lipowego z napisem: „Wola Grzymalina 1584-1984”. Autorem rzeźby jest nasz utalentowany artysta Tadeusz Kurowski. Po Mszy św. był wspólny obiad z księdzem Proboszczem w Działoszynie, podczas którego otrzymaliśmy w prezencie egzemplarz Kroniki Budowy kościoła w Białej. Kronika będzie w przyszłości ogólnodostępna w cenie 80 zł, kilkanaście osób wyraziło chęć zakupu. Następnym punktem programu wycieczki było zwiedzanie z panem Przewodnikiem atrakcji turystycznych Działoszyna i okolic. W pierwszej kolejności Zamek Męcińskich, który jest dostępny do zwiedzania od poniedziałku do piątku, ale specjalnie dla nas wnętrze zamku było udostępnione w niedzielę. Następnie zwiedzaliśmy atrakcje przyrodnicze, jak Żabi Staw w pobliżu rzeki Warty. W planie było jeszcze zwiedzanie drugiego brzegu Warty ale deszcz pokrzyżował nam plany i musieliśmy nieco okroić plan wycieczki. Jak zwykle atmosfera była wspaniała a wrażenia niezapomniane.